čtvrtek 18. prosince 2014

Plášť pro princeznu, sukýnka pro tanečnici


 

Kristý začaly bavit princezny. Když jsme odcházeli z opět parádní výstavy v písecké Sladovně, bylo těžké jí vysvětlit, že ten úžasně dlouhý saténový plášť musí zůstat a ona bude bez něho! Nu a nápad na dárek byl na světě.

Koupila jsem světle modrý blyštivý taft a během poledního spánku se dala do práce.

Látku jsem přeložila napůl v delší straně, změřila jsem si kratší stranu na provázek. Na jeden konec provázku jsem píchla špendlík na druhý křídu. Špendlík jsem zapíchla do ohybu látky a křídou na látku namalovala tak velkou část kruhu, která se na přehnutou látku vešla. Snad je vidět na náčtrtku, že úhel je větší než půlkruhový, ale menší než třičtvrtěkruhový plášť - prostě co se na látku vešlo.
Menší kroužek jsem vystřihla uprostřed pro díru kolem krku.



Podle obvodu díry na krk jsem vystřihla 4cm širokou podsádku.



Celý plášť kromě díry na krk jsem začistila na overlocku (kdo nemá může začistit entlem na klasickém stroji). Stejně tak je potřeba začistit spodní stranu podsádky.

Pak jsem přišila podsádku. Podsádka se přišije po stranách a kolem krku líc na líc.



 Rohy zastřihneme a celou podsádku pěkně sežehlíme dovnitř. Stejně tak je dobré si sežehlit okraje celého obvodu pláště.






Nakonec se vše prošije svrchu.




Plášť je už téměř hotový. Chybí zapínání (může být na okrasnou brož, cvoček, suchý zip nebo mašličku).

Fotku celého pláště zatím nemám -zatím jsem se nerozhodla jak udělám zapínání. Ale zato mám vyfocenou sukýnku, kterou Ježíšek přinese kamarádce Emě pod stromek. Je ze dvou vrstev zlatého tylu, jedné vrstvy růžového s kytičkami. Tunýlek a podšívka je z růžové podšívkoviny. Při šití jsem zapomněla dvakrát měřit, a tak jsem si to musela zopakovat ještě jednou, protože by sukýnku Emča ani přes svoje hubené tělíčko nepřetáhla...Tuhle už stopro přetáhne ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat