středa 2. dubna 2014

Zahrada nejen pro děti

Venku je krásně a my si to užíváme co to jde. Tváře už chytají zdravější barvu a zahrádka je díky slunnému počasí připravená jako nikdy (k ideálu chybí už jen deštík v noci). Jak se tak (pořád ještě) probírám fotkama narazila jsem na pár myslím insipirativních.

Příprava na fazolový domeček (teepee) na chalupě. Doma tak velkou zahrádku nemáme, ale na chalupě je místa dost a fazole si rostou skoro samy.







Uprostřed jsme dali velký placatý kamen, který Toník (tehdy 2,5letý) nazval kuchyní. Zakázala jsem mu jíst syrové fazole (jsou jedovaté). Koukám ale, že už jich má plnou pusu a vesele se jimi krmí dál. Na moje výtky bezelstně odpověděl. Ale mami já si je tady v kuchyni přeci uvařil! :-) Nic mu nebylo, asi by jich musel sníst víc... Každopádně od té doby chápe co znamená jako jako a že na kameni se mu to doopravdy neuvaří!

Další zajímavá "stavba" není pro děti ale pro hmyz. Taťka stloukl domeček. Navrtal pár zkosených dírek (aby do nich nezatékala voda) různých průměrů do špalků. My to s Tondou dostrkali klacíkama a mechem.
Na podzim byly dírky zalepené hlínou.




 A na jaře se z nich vyklubalo spousty včelek samotářek. Sice z nich není žádný sladký med, ale je to radost je pozorovat.




Spousty inspirace na podobné zahrady pro děti jsme načerpali v Garten Tulln. Doporučuji k výletu i s dětmi. Je tam krásné dětské hřiště, rozhledna. A když jsme tam byli před skoro 3mi lety my, tak byly všude po zahradách rozeseté síťové houpačky, v jedné si Toník krásně pospal, Jirka početl a já mohla běhat po zahradách. 





Hezké jaro všem!

2 komentáře:

  1. To je dobrý nápad ten hmyzí domeček:-))

    OdpovědětVymazat
  2. Péči o rodinný domov jako matka samoživitelka beru vážně. Starám se i o naše zahradní jezírko, které je pro mě a mé děti důležité. Investice do filtrace a filtracní technologie jsou pro nás základem čistého a zdravého jezírka, ve kterém můžeme relaxovat.

    OdpovědětVymazat